Słownik

3x3x3

  1. Antisune - R U2 R' U' R U' R' (inwersja sune'a używana głównie jako OLL, CPLL lub CMLL).
  2. Fruruf - F R U R' U' F' (używany jako OLL; jest to najkrótszy algorytm tego rodzaju).
  3. Gruby sune - Rw U R' U R U2 Rw' (używany głównie jako OLL).
  4. Niklas - R U' L' U R' U' L (używany jako algorytm na zamianę narożników ostatniej warstwy).
  5. Permutacja T/perm T/PLL T - przykład litery oznaczającej PLL - w tym przypadku R U R' U' R' F R2 U' R' U' R U R' F'. Podobnie oznaczane są inne algorytmy, np. OLL H.
  6. Sexy move - R U R' U' (używany w różnych kostkach i metodach - jest to prawdopodobnie najłatwiejsza do szybkiego wykonania czteroruchowa sekwencja, która występuje jako część wielu dłuższych algorytmów).
  7. Sune - R U R' U R U2 R' (używany zwykle jako OLL, CPLL lub CMLL).
  8. Trzyruchowiec - R U R' lub R U' R' (używany w etapie F2L).

4x4x4

  1. Drew parity - Rw2 B2 Rw' U2 Rw' U2 x' U2 Rw' U2 Rw U2 Rw' U2 Rw2 U2 (jeden z algorytmów na OLL parity).
  2. Lucas parity - Rw U2 x Rw U2 Rw U2 Rw' U2 Lw U2 Rw' U2 Rw U2 Rw' U2 Rw' (jeden z algorytmów na OLL parity).
  3. OLL parity - obrót jednej krawędzi - patrz: Drew parity, Lucas parity.
  4. PLL parity - r2 U2 r2 Uw2 r2 u2 (zamiana dwóch krawędzi).

Pyraminx

  1. 2-flip - L R' L' R U' R U R' (obrót dwóch krawędzi).
  2. Hedgeslammer/hedge - L R' L' R (inwersja sledge'a; włożeniie krawędzi; część wielu algorytmów - algorytm tak ważny jak sexy move w 3x3x3).
  3. Sledgehammer/sledge - R' L R L' (inwersja hedge'a; włożeniie krawędzi; część wielu algorytmów - algorytm tak ważny jak sexy move w 3x3x3).

Pyraminx i skewb

  1. Hedgeslammer/hedge - L R' L' R (inwersja sledge'a; najbardziej podstawowy algorytm na: 1. ułożenie rogów ostatniej warstwy, 2. ułożenie górnego centra).
  2. Sledgehammer/sledge - R' L R L' (inwersja hedge'a; najbardziej podstawowy algorytm na: 1. ułożenie rogów ostatniej warstwy, 2. ułożenie górnego centra).

Square-1

  1. Adj/adj - (1,0) / (3,0) / (-1,-1) / (-2,1) / (-1,0) (algorytm zamieniający 4 krawędzie - jeden z podstawowych algorytmów na EP).
  2. Adj parity - / (-3,0) / (0,3) / (0,-3) / (0,3) / (2,0) / (0,2) / (-2,0) / (4,0) / (0,-2) / (0,2) / (-1,4) / (0,-3) / (0,3) (najbardziej podstawowy algorytm na parity - zamiana dwóch krawędzi obok siebie).
  3. Opp/opp - (1,0) / (-1,-1) / (6,1) / (1,0) / (-1,-1) / (6,1) (algorytm zamieniający 4 krawędzie nazywany także M2 U2 M2 - jeden z podstawowych algorytmów na EP).
  4. Opp parity - / (3,3) / (-1,0) / (2,-4) / (4,-2) / (0,-2) / (-4,2) / (1,-5) / (3,0) / (3,3) / (3,0) (jeden z najbardziej powszechnie używanych algorytmów na parity - zamiana dwóch krawędzi ustawionych naprzeciwko siebie).