3x3x3
- Antisune - R U2 R' U' R U' R' (inwersja sune'a używana głównie jako OLL, CPLL lub CMLL).
- Fruruf - F R U R' U' F' (używany jako OLL; jest to najkrótszy algorytm tego rodzaju).
- Gruby sune - Rw U R' U R U2 Rw' (używany głównie jako OLL).
- Niklas - R U' L' U R' U' L (używany jako algorytm na zamianę narożników ostatniej warstwy).
- Permutacja T/perm T/PLL T - przykład litery oznaczającej PLL - w tym przypadku R U R' U' R' F R2 U' R' U' R U R' F'. Podobnie oznaczane są inne algorytmy, np. OLL H.
- Sexy move - R U R' U' (używany w różnych kostkach i metodach - jest to prawdopodobnie najłatwiejsza do szybkiego wykonania czteroruchowa sekwencja, która występuje jako część wielu dłuższych algorytmów).
- Sune - R U R' U R U2 R' (używany zwykle jako OLL, CPLL lub CMLL).
- Trzyruchowiec - R U R' lub R U' R' (używany w etapie F2L).
4x4x4
- Drew parity - Rw2 B2 Rw' U2 Rw' U2 x' U2 Rw' U2 Rw U2 Rw' U2 Rw2 U2 (jeden z algorytmów na OLL parity).
- Lucas parity - Rw U2 x Rw U2 Rw U2 Rw' U2 Lw U2 Rw' U2 Rw U2 Rw' U2 Rw' (jeden z algorytmów na OLL parity).
- OLL parity - obrót jednej krawędzi - patrz: Drew parity, Lucas parity.
- PLL parity - r2 U2 r2 Uw2 r2 u2 (zamiana dwóch krawędzi).
Pyraminx
- 2-flip - L R' L' R U' R U R' (obrót dwóch krawędzi).
- Hedgeslammer/hedge - L R' L' R (inwersja sledge'a; włożeniie krawędzi; część wielu algorytmów - algorytm tak ważny jak sexy move w 3x3x3).
- Sledgehammer/sledge - R' L R L' (inwersja hedge'a; włożeniie krawędzi; część wielu algorytmów - algorytm tak ważny jak sexy move w 3x3x3).
Pyraminx i skewb
- Hedgeslammer/hedge - L R' L' R (inwersja sledge'a; najbardziej podstawowy algorytm na: 1. ułożenie rogów ostatniej warstwy, 2. ułożenie górnego centra).
- Sledgehammer/sledge - R' L R L' (inwersja hedge'a; najbardziej podstawowy algorytm na: 1. ułożenie rogów ostatniej warstwy, 2. ułożenie górnego centra).
Square-1
- Adj/adj - (1,0) / (3,0) / (-1,-1) / (-2,1) / (-1,0) (algorytm zamieniający 4 krawędzie - jeden z podstawowych algorytmów na EP).
- Adj parity - / (-3,0) / (0,3) / (0,-3) / (0,3) / (2,0) / (0,2) / (-2,0) / (4,0) / (0,-2) / (0,2) / (-1,4) / (0,-3) / (0,3) (najbardziej podstawowy algorytm na parity - zamiana dwóch krawędzi obok siebie).
- Opp/opp - (1,0) / (-1,-1) / (6,1) / (1,0) / (-1,-1) / (6,1) (algorytm zamieniający 4 krawędzie nazywany także M2 U2 M2 - jeden z podstawowych algorytmów na EP).
- Opp parity - / (3,3) / (-1,0) / (2,-4) / (4,-2) / (0,-2) / (-4,2) / (1,-5) / (3,0) / (3,3) / (3,0) (jeden z najbardziej powszechnie używanych algorytmów na parity - zamiana dwóch krawędzi ustawionych naprzeciwko siebie).